Artist FAQ

Forum med info, regler & guides fra og omkring 123festunderholdning.dk
Låst
123festunderholdning.dk
Site Admin
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18 jun 2021 09:22

Artist FAQ

Indlæg af 123festunderholdning.dk »

Koster det noget at bruge siden?
NEJ! Det koster ingenting at have en profil og en artist side på 123festunderholdning.dk.dk og kunder vil altid kunne skrive til jer direkte via jeres artist side.
Bliver i kontaktet via jeres artist side er der etableret en direkte kommunikation mellem jer og kunden og 123festunderholdning.dk.dk er helt ude af den kommunikation.
Så der er altså OGSÅ god grund til at have en artist side på 123festunderholdning.dk.dk uden at det koster noget.
JA! Det koster noget at kunne byde på de job forespørgsler der bliver oprettet på 123festunderholdning.dk.dk dem kan man byde på enten ved at have et abonnement hvori der indgår et antal bud man kan bruge eller man kan byde på dem som et enkelt køb.
og man kan altid byde på et job som enkeltkøb ligegyldigt om man har abonnement eller ej.

Kan andre se de tilbud jeg sender en kunde?
NEJ! Absolut ikke. Det er en privatsag hvad man kommunikerer med en kunde om, og herunder også eventuelle tilbud man sender. Så det er altid kun dig selv og kunden der har adgang til jeres kommunikation med hinanden.

Hvordan sorteres søgning på artister?
Hvis man tilbagelinker til 123festunderholdning.dk.dk kommer man først indenfor den søge gruppe man tilhører.
Søgegrupperne sorteres så premium medlemmer kommer først, derefter standard medlemmer og sidst dem der intet medlemskab har. Og indenfor de grupper kommer de så først dem der har tilbagelinket til 123festunderholdning.dk.dk, og det er helt legitimt at linke til sin egen artist side.

Udover det kører sorteringen inden for grupperne i tilfældig orden der nulstilles med nogle minutters mellemrum. Så det ikke altid er de samme indenfor en gruppe der ligger øverst.
Så f.eks vil alle premium abonnemter der linker tilbage være dem der er øverst, dernæst de premium medlemmer der ikke linker, så standard medlemmer der linker tilbage og så standard medlemmer der ikke linker tilbage osv.
Så hele søge sorteringen ser altså således ud
  • Premium medlemmer der linker tilbage
  • Premium medlemmer der IKKE linker tilbage
  • Standard medlemmer der linker tilbage
  • Standard medlemmer der IKKE linker tilbage
  • Uden medlemskab der linker tilbage
  • Uden medlemskab der IKKE linker tilbage
Vil du linke tilbage så sæt dit tilbagelink under Konto indstillinger vores link robot tjekker linksene to gang om dagen så systemt hele tiden er opdateret.

Jeg har fundet en fejl på siden, hvad gør jeg?
Hvis du har fundet en fejl, eller oplever problemer med en del af siden. Er det bedste du kan gøre at skrive til os på support@123festunderholdning.dk.dk og forklare problemet så detaljeret du kan. Så vil vi prøve at hjælpe eller rette fejlen så godt vi kan.

Hvorfor kan jeg ikke rette mit artist navn på min artist side?
Det navn du valgte da du oprettede din artist side er en del af webadressen for din artist. Så hvis vi ændrer navnet og dermed også webadressen vil Google ende med at have sider der ikke eksisterer indekseret. Det kan skade vores rang hos Google og vi ønsker jo at siden skal blive populær og dermed hjælpe jer til at skaffe jobs. Derfor har vi valgt man ikke skal kunne gøre det. Er det meget vigtigt pga. en evt. træls stavefejl eller noget i den stil. Så skriv til os, så vil vi vurdere om vi vil ændre det.

Hvorfor kan jeg ikke slette min artist side?
Af samme grund som foregående spøgsmål kan du ikke slette din artist side og bare oprette en ny Og der bør heller ikke være behov for det. Du kan altid rette og redigere i din artist side så den er præcis som du vil have det. Og ønsker du ikke den skal kunne findes mere, kan den altid deaktiveres. Det vil for andre være fuldstædig som om den er slettet.

Hvad sker der når jeg deaktiverer min artist side?
Hvis du deaktiverer din artist side. vil den for alle andre fremstå som om den ikke findes. Deaktiverer du siden Kan den IKKE aktiveres før 24 timer efter.

Hvad sker der hvis jeg sletter min konto?
Hvis du sletter din konto vil den først blive deaktiveret i 3 dage, inden den bliver slettet helt fra systemet. Når de 3 dage er gået og den bliver slettet vil din artist side, alle dine konto informationer såsom køb af job informationer, abonnement osv. blive slettet. Du kan ikke oprette en ny konto med samme mail adresse i de 3 dage den er deaktiveret, da vores system gør man kun kan have en konto med samme mailadresse. Så vær helt sikkert på du vil slette din konto inden du gør det. Du kan evt. deaktivere din artist side istedet hvis det er fordi du i en periode ikke vil bookes eller af anden årsag ikke findes på 123festunderholdning.dk.dk

Hvad koster det at købe kontakt info og byde på et job?
Se her i tabellen de forskellige priser på at købe kontakt informationerne til et job så man kan byde på jobbet. Prisen er afhængig af budgettet kunden har
Kundens budget Uden abonnement Standard abonnement Premium abonnement
0-3000,- 25,- (Med backlink 20,-) 20,- (Med backlink 15,-) 15,- (Med backlink 10,-)
3000-9000,- 40,- (Med backlink 30,-) 25,- (Med backlink 20,-) 20,- (Med backlink 15,-)
9000-15000,- 55,- (Med backlink 40,-) 40,- (Med backlink 30,-) 30,- (Med backlink 25,-)
15000-25000,- 65,- (Med backlink 50,-) 50,- (Med backlink 40,-) 40,- (Med backlink 30,-)
25000+,- 100,- (Med backlink 80,-) 80,- (Med backlink 60,-) 65,- (Med backlink 50,-)



Hvordan foregår processen med at købe kontakt info og byde på jobs?
Når du vil byde på et job går du ind på jobbet. Alt efter om du har abonnement og gratis bud på din konto eller ej vil der under "køb kontakt info knappen" stå enten hvor mange gratis bud du har tilbage. Eller hvad hvad det koster at byde på jobbet. Her ses skærmbillede hvis man ingen gratis bud har
Billede
Og her et skærmbillede hvis man har gratis bud.
Billede
Hvis man ikke har flere gratis bud køber man via kreditkort og kommer ind på Stripes billing portal og betaler ved at udfylde checkout formen og klikker betal.
Billede
Når betalingen er gennemført kommer man tilbage til jobbet og man kan nu skrive til kunden. Man bruger altid sine gratis bud først hvis man har flere. Bruger man bud bliver man først spurgt om at verificere man vil bruge et bud og derefter kan man straks kontakte kunden og et bud bliver trukket fra ens konto. Man er nu på job siden med en åben kontakt formular hvor man nu kan skrive til kunden. Som man kan se har jobbet stadig 0 artist bud. Det er fordi budet først tæller når man har skrevet til kunden.
Billede
Når man har skrevet til kunden. Forsvinder besked formularen og man kan nu se kundens mail adresse og tlf nummer.
MEN der er nu sendt en mail til kunden med bud. Her ses skærmbilledet med kontakt info.
Billede
Og her kan man se hvordan en mail til kunden nogenlunde ser ud. Mailen vil komme fra den mailadresse du har på din artist side. Og kunden bliver opfordret til bare at svare direkte tilbage.
Billede
Giv kunden tid til at læse og vurdere de tilbud de får

Hvorfor er den første besked til kunden via formular på hjemmesiden?
Der er flere grunde til at den første kontakt med en kunde er via en formular på hjemmesiden. For det første vil vi når vi tæller hvor mange bud en kunde har fået gerne kunne tælle relle bud, og ikke bare hvor mange der evt. har købt kontakt info. For det andet vil vi også gerne lave en pæn mail til kunden hvor vi ved alle informationer er med, såsom jeres kontakt info og link til jeres artist side. Mailen indeholder også link til kunden hvor de kan gå ind og ændre status på jobbet når de har besluttet sig for at booke en artist. Så andre artister ikke byder på jobbet forgæves. Så det er simpelthen for at få hele systemt til at fungere sammen.
Det er også planen at der skal komme mulighed for at kunden via samme mail skal kunne gå ind og give en opdate og vurdering af hele processen og på 123festunderholdning.dk.dk og en anmeldelse af jobbet.

Hvad er og hvordan fungerer backlink?
Backlinking er når du indsætter et link på din hjemmeside tilbage til 123festunderholdning.dk.dk
Det kan være et af vores badges eller et tekstlink. Men det behøver ikke at være et badge, det vigtigste er bare at det linker til https://123festunderholdning.dk.dk
Man kan linke tilbage til sin egen artistside hvis man ønsker det.
Når man linker tilbage tjekker vores linkrobot et par gange i ugen om linket kan valideres, så det er vigtigt at linket sættes korrekt. Hvis linket tilbage til os ligger på en underside f.eks http://www.dinside.dk/booking er det vigtigt det er den side der bliver sat i tilbagelink feltet i kontoindstillinger.

Der er fordele ved at tilbagelinke. Bud på enkelte jobs bliver 20-25% billigere (se pristabellen) og man får et FEATURED skilt på artistbilledet i søgninger og man kommer højere op i søgeresultaterne.
Den største fordel er dog nok at vi alle hjælper hinanden med at skabe traffik til siden så vi i sidste ende kan skabe flere jobs på siden.

Linket tilbage til 123festunderholdning.dk.dk skal være valideret før rabatten træder i kraft.
Misbruges backlink systemet vil man blive ekskluderet fra siden og eventuelle bud og abonnementer mistes.

Er der flere rabatter der kører samtidig lægges de ikke sammen, men den største rabat der gælder.

Låst